denlillasvarta.






Det är lycka att hitta svarta tyger på loppis. Det här är ett vävt matt tyg där det blev väldigt fina kontraster då jag la till sidenbandet i kanterna. Mycket bekvämt också eftersom man både slipper sicksacka kanterna och klippa ut särkilda fållkanter.

Klippte ut å sydde ihop makeityourown tröjmönster för att sedan klippa upp det fram till.
Återigen liten puffärm, som jag förklarade för A igår att man kan klippa ut i vilket papper som helst.

Sista 2 bilderna:
Eftersom jag slarvar en del blev ryggen en aningen för stor. Stod bara rätt ut. Så fick jag tipset om att sy in det som var överflödigt upptill. Vilket blev en fin detalj i ryggen.




Kommentarer
Postat av: Linda

Så jäkla snygg! Ursäkta min dåliga franska :P

2010-03-07 @ 09:43:26
Postat av: A

och lika snygg på bild som live!

2010-03-07 @ 11:20:06
Postat av: makeityourownElin

tacktack.

2010-03-08 @ 20:02:38
URL: http://makeityourown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback