klippa halsringning.

Eftersom folk har skrivit å frågat makeityourown hur man gör då man fixar snygg halsrigning eller hur man överhuvudtaget gör för att få dit den så passade jag på att fota under tiden jag sydde igår.

Så här gör jag. Finns säkert tusen sätt å rätt att göra, men ingenting är fel. Man hittar alltid sitt sätt efter ett tag.



Plaggets framstycke efter att halsringningen är bestämd.
Lägger en bit tyg under halsringningen.





Klipper längs med halsringningen och en ca. 5cm bred remsa runt om.



Till sist lägger jag den utklippta remsan på plaggets rätsida.
Syr en cm från kanten å viker in. Wola!

Såklart gör du samma sak på plaggets baksida.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback