utmaningen.

 
Hej E, 

Lite bilder från gårdagens nyårssömnad.
Har bra feeling för den här klänningen. Klännings nederdel består av två kjolar. Passformen på den understa är inte så noga eftersom den ändå inte kommer synas mer än lite framtill och nertill. Den översta är en stor bit som jag la i veck och sydde ihop med underkjolen. När jag skulle sy på kjolarna på livet tyckte jag att det saknades nåt för att övergången mellan liv och kjolar skulle bli fin. Då letade jag i mina osorterade förråd och hittade ett lagom tjockt band som jag klädde om till en fin passpoal. På med passpoalen på kjolarna och sen sydde jag ihop livet med alltihop, men lämnade en bit framtill osydd för jag har inte bestämt mig för hur överkjolens öppning ska se ut. Nu hänger klänningen på dockan och jag funderar på den lilla detaljen framtill. Hur ska överkjolens höger och vänstersida mötas?

/H

> H Skissen
> Sy en klänning av makeityourown mönstret
> Utmaningen




Kommentarer
Postat av: Fredrikapåvinden

Åh vad fin den kommer bli!

2012-12-20 @ 16:09:35
URL: http://fredrikapavinden.blogg.se
Postat av: Petra

Ser lovande ut! Själv har jag inte hunnit sy någon nyårsklänning i år. jag brukar alltid sy den själv så det känns trist. Kul att se andra göra det dock. =) God jul!

2012-12-21 @ 17:30:14
URL: http://petronellass.blogg.se
Postat av: makeityourownhanna

Tackar. Idag ska jag sy det sista lilla pillet för hand. En deadline är guld när det gäller att göra helt klart. Och även era uppmuntrande ord. Då vill jag sy fint och klart så att ni får se:) Tack igen.

2012-12-30 @ 13:31:36
URL: http://www.makeityourown.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback