Spetsbyxor å sommarlov.

Firar med bubbel i hagen för spetsbxorna är klara å vi tar en välförtjänt semester på bloggen.
Den 1:a augusti är vi tillbaka med Sypodden #2 och en massa syidéer inför hösten. Bland annat så kommer  Hanna rapportera syinspiration från HongKong å jag utmanar mig med rygginsnitt å ett å annat fodrat plagg.
 
Glad sommar!
 
 
 
SÅ GJRODE VI SPETSBYXORNA
 
 
Hannas spetsbyxor (Bilden till vänster)
Använde ett grundmönster till byxor som jag hade hemma. Benen sydde jag in något, men sen klippte jag bara sömsmånen kort utan att sicksacka eftersom spetsen inte trådar sig. Jag sydde i en dragskedja i sidan och upptill sydde jag fast en infodring som jag vek över sömsmånen och stickade fast så att det blev som en smal smal linning.
 
Elins spetsbyxor (Bilden till höger)
Sllaktade ett par sommarbyxor som fått en ful bläckfläck framtill. Placerade sedan ut de 2 delarna fram- och bakstycke direkt på det dubbelvikta gardintyget. Mätte sedan ut exakt hur långa jag ville ha byxorna så jag kunde använda mig av det fina avslutet som tyget redan hade.
 
I midjan sydde jag en resår men sydde i den så att all rynk hamnade bak och på sidorna. Framtill faller byxorna slätt ner vilket ger en snyggare siluette.




Kommentarer
Postat av: Alekzandra Kelahaara

snyggt!

Svar: Tack!!
makeityourown

2013-07-07 @ 21:07:33
URL: http://bookupied.blogg.se/
Postat av: Matilda

Superfint! Får allt hålla utkik efter en spetsgardin att sy egna byxor av :)

Svar: Ja gör det!!! lova o skicka bild eller länk till oss!
makeityourown

2013-07-08 @ 11:01:49
URL: http://sisterscarecrow.blogspot.se
Postat av: Fredrikapåvinden

Oh så tjusigt! Ser framemot att ni kommer tillbaks sen. Tills dess får ni ha ett hejdundrande sommarlov med massor av sol och glass! Kram!

Svar: Tack och bock. Kram!
makeityourown

2013-07-08 @ 15:21:18
URL: http://fredrikapavinden.blogg.se
Postat av: Karin

Jag hade nog gjort en spetskjol istället, men byxorna är en intressant idé. Snygga med.

Svar: Tack! Hoppas vi inspirerat dig till en kjol nu då istället :)
makeityourown

2013-07-08 @ 20:36:00
URL: http://litevarje.wordpress.com
Postat av: sabina

supersnygga bada tva!

Svar: Tack!!
makeityourown

2013-07-08 @ 20:38:29
URL: http://kjolhelaveckan.blogg.se
Postat av: Emma

Coola byxor! Super fin och inspirerande blogg. Kika gärna in på min och inspireras av det som jag har sytt!:)

2013-07-13 @ 09:47:17
URL: http://emmasstylee.devote.se
Postat av: moa

Säljer ni något ni syr? jag älskar de vida byxorna men är ingen höjdare på att sy själv :( Håller tummarna!

Svar: Hej Moa, Tyvärr så syr vi bara till oss själva.. Uppmuntrar dig dock till att börja själv! Det är superkul och det är bara att göra, det blir oftast inte helt perfekt första gångerna men det är kanske inte det viktigaste? Vårt basmönster för tröja kanske är en bra start. kram H
makeityourown

2014-02-11 @ 20:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback