hannas spetsbyxor.

Hanna visar entusiastiskt upp sina spetsbyxor för mig. Hon kom i gång snabbare än mig helt enkelt. Jag borde också slakta en tröja för att ha som fodertyg (spetsbyxor blir lätt genomskinliga över rumpan).
 
TIPS!
Byxorna ska vara ganska tajta. Fodret är mer stretchigt än spetsen så därför skadar det inte att klippa det lite mindre. Se sidsömmen på framstycket (det vänstra). Då finns det ingen risk att fodret bubblar under spetsen. Nåla ihop fodret med spetsen kant i kant och sicksacka. Nederkanten på fodret är än så länge bara grovklippt. Det passar bra att justera och fålla den när man nålat ihop långsömmarna. så att det blir lika på alla delar.  




Kommentarer
Postat av: Petra

Vilket passande och fint spetstyg! Ska verkligen bli kul att se resultatet.

Svar: Tack! jag sydde precis fel så sitter med sprätten här nu.. Tyvärr lätt att tappa kollen på vad som är rätsida och avigsida på spetsen. Men jag är så taggad på att använda dem så att det dröjer nog inte länge innan du får en uppdatering om resultatet.
Kram!
makeityourown

2013-06-24 @ 17:01:19
URL: http://petronellass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback