Western Market.

Genom diy-bloggerskan Geneva fick jag tipset om ett något mindre tygvaruhus i Hong Kong än det stora tygdistrikt som jag först besökte. På övervåningen i den över 100 år gamla marknaden finns ett femton-tal små stall. Mannen på bilden visade mig genast fina kinesiska brokader och jag föll så klart direkt. Med begränsad plats i resväskan var det nästan tur att tygbredden inte var så bred och att jag köpte i yard (0,91 meter). 
 
Hitta till Western Market.
Absolut mysigast att ta en av de gamla spårvagnarna dit. Ta linjen mot just Western Market och kliv av på ändhållplatsen. Närmsta tunnelbanestation är annars Sheung Wan. Marknaden går inte att missa mitt bland alla skyskrapor. 
Adress: 323 Des Voeux Road Central, Hong Kong Island
 
Läs mer om brokadtyg här 
Varsågod och bygg upp ett ha-begär här
 
Om ni nu tänker att det är lite långt till Hong Kong så misströsta inte. Tacka internet och globaliseringen. Slipp oroa dig för resväskans vikt och köp exakt samma brokadtyg som jag gjorde online. Jag kanske köper nån yard extra jag med. 
 
/Hanna
 
 
Tidigare inlägg från/om HongKong
>Sypodd 2
>China Fashion
>Hong Kong Ballet
>Hong Kong Tygdistrikt




Kommentarer
Postat av: ExD

Ni har en jätterolig blogg, som är spännande att följa!

Svar: Hej! Tack! kul att du gillar oss. Ska in och kika i din blogg nu med! :)
makeityourown

2014-02-26 @ 09:10:54
URL: http://exdesign.backjohan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback