about.



Tänkte att ni som är lite nyfikna om vad, varför och vilka vi är bakom makeityourown så kan ni läsa det här.

Vilka är ni, makeityourown?
Jag, Elin, hade länge velat skapa egna kläder och var otålig (som vanligt) att komma igång när jag firade jul med Hanna för första gången 2008. Hanna, som i den stunden höll på att utbilda sig till skräddare, fick snabbt rita upp ett enkelt mönster som jag kunde börja sy i från.

Våren som följde sydde jag tröjor på löpande band, efter just det basmönster och som Hanna slängt ihop på en kvart. Resultatet får man tycka vad man vill om (enligt Hanna) men än sak är säker; min kreativitet kände inga gränser och stolta bilder lades upp på bloggen, tillsammans med Hannas snabba skisser på en sömnadsbeskrivning.

Vad är makeityourown idag?

Nu finns förpackningen med ett enkelt basmönster med pedagogisk sömnadsbeskrivning för Tröja. Hannas kladdiga skisser har tydliggjorts och mönstret förbättrats och ritats i storlekarna XS – XL. Förpackningen som är lika stor som en pocketbok fungerar som en fin förvaring av mönstret även när du sytt klart.

Drömmen för oss är att fler vågar vara kreativa och att symaskinerna går så varma att makeityourown kan skapa en hel kollektion med mönster för kjol, klänning och byxor.

Idag säljer vi makeityourown via vår webshop, på Tygverket i Stockholm och vid särskilda event. 
 
Tveka inte att kontakta oss om ni vill bli återförsäljare eller ha något annat samarbete. 
[email protected]
0730 43 74 41
Trackback