mail.

sy själv, mönster till att sy

Postat av: Johanna
Hej, jag undrar hur erat mönster ser ut? Är det bara ett mönsterpapper i ett mönster av en tröja? Eller ett tjockare papper så man själv ritar av på ett mönsterpapper?
Tacksam för svar och väldigt bra blogg! :)


----

Hej Johanna.

makeityourown är en förpackning med ett grundmönster för att sy sin egen tröja. För att göra det så enkelt som möjligt att klippa ut mönstret eller rita av det köper man den storleken man själv har, XS-L. Alltså inga jobbiga timmar med att hitta rätt linjer på mönsterarket där inte. Är man osäker på sin storlek finns måttbeskrivningen HÄR på vår webshop.

I förpackningen ligger mönstret men också en enkel sömnadsbeskrivning med illustrationer på hur du sätter ihop din tröja + tips på mönsterändringar som att förlänga, förkorta eller lägga till. Här får jag inte heller glömma att nämna den lilla ordlistan på svåra ord man kan stöta på i den här syvärlden.

Har du fler frågor bara att fråga på här på bloggen eller på mail: [email protected]


Bild på mönsterarket kommer zooooon. Promise!




Kommentarer
Postat av: Helena / Bara en kaka till

Vad mycket kreativt det fanns här! :-) Själv kan jag inte ens lägga upp ett par byxor... ;-)

2012-01-07 @ 20:25:27
URL: http://www.baraenkakatill.se
Postat av: makeityourownelin

Tack Helena! Det e lika lätt att sy en tröja som att baka en kaka. Tro mig. Man följer bara beskrivningen.

2012-01-08 @ 16:52:32
URL: http://makeityourown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback