block print.

 
 

#makeityourownstyle
 
 
Inspirerad till tusen efter att ha sett Fine Little Day´s, DIY block printed Sweater. Så jag köpte 250ml textilfärg, gick på loppis å skaffade en tunn gardinlängd och ett lakan + några stora potäter på mataffären. Sen har jag tryckt potatistryck hela helgen. Å fasen vad kul det var.
 
Det transparenta gardintyget ska bli en enkel blus med knappar, typ som den här tror jag fast med ärmar. Det grövre lakanstyget i ekologisk bomull passar nog bäst till kuddfodral.
 




Kommentarer
Postat av: Britta

Jättesnyggt! Vill man göra det enklare för sig att trycka så borde man kunna karva ut prickar i sådan där craft foam (vet inte vad det heter på svenska) och blocktrycka, typ som med tapeter.
Älskar dock potatistryck (ger mig totala dagisvibbar, in a good way) :)

2013-11-13 @ 10:13:09
URL: http://theswedishmachine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback