mormors klenod.

 
Pratar Singer-minnen hemma hos mormor. Jag säger att jag tycker att hennes Singer är den vackraste symaskin jag sett. Dels är det färgen men också minnena som samlats kring den. Har ju hängt med sedan hon bodde mer söderut på 40-talet.
 
Visst e den fin?
 
Är du sugen på att köpa en vintagemaskin eller bara en sån som går att sukta efter en på loppis för att den är så fin?  Då tycker jag du ska gå in på Singerzones blogg. Han som driver bloggen bestämde sig för att börja sy, något han länge velat göra. Idag kallar han sig vintagesymaskinsnörd. Så det kan bli!
 




Kommentarer
Postat av: Esse Hominem

Hej,

Tack för omnämnandet och länken.
Hittar mycket matnyttigt för någon som vill lära sig sy, så jag har lagt in en länk till er i min länklista.

MVH
EH

Svar: Tack själv Esse :)
makeityourown

2013-11-28 @ 23:30:10
URL: http://singerzone.blogspot.com/
Postat av: Ung Tant

Vilken underbar symaskin. Jag jobbade ett tag på en tapetserarverkstad där det fanns en hel drös med gamla fina Singers. Ingen i den där underbara gröna färgen dock.

Svar: spännande med tapetserarverkstad. Ska gå in och kika på din blogg nu med :)
makeityourown

2013-12-08 @ 14:45:51
URL: http://ung-tant.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback