Köpa tyg i Hong Kong.

 
 
Hong Kong är en av världens största hamnar och härifran skeppas mängder av tyg och modevaror. Inte konstigt att tygdistriktet bokstavligen är oändligt stort.
 
Ta tunnelbanan till Sham Shui Po. Något kvarter bort från exit A2 börjar butikerna rada upp sig med tyg, bälten, skinn, spets, band, päls, sybehör och allt det man kan önska sig i en kreativs ögon.
 
Vid det första besöket är det svårt att få en överblick över alla valmöjligheter. Framförallt de miljoner tygprover som fladdrar i vinden på gatorna. Många butiker säljer tyg på metervara, men de flesta är grossister (därav tygproverna). På mitt första besök lockades jag mest av allt av all haberdashery. Tänker er Knapp-Carlsson gånger 1000 + såklart sånt man aldrig skulle kunna hitta hemma.
 
Överväldigad av denna nya upplevelse slutade notan bara på 150 kr. Då fick jag med mig 2 m fjäderfrans + 2 m skinnsnöre hem. Alldeles för lite med tanke på hur bra shoppingmöjlighet detta område erbjuder.
 
 
Tips till dig som ska besöka tygdistriktet Sham Shui Po:
Ta med en vän.
De underlättar köpbeslutet när man inte kan välja mellan två underbara tyger och därfor lätt kan komma hem tomhänt.
 
• Våga fråga.
En del pratar inte engelska men de hämtar snabbt en annan som kommer över gatan för att hjälpa dig.
 
• Köp sånt sant som du inte kan köpa hemma och satsa på kvalitet.
 
• Ta med ordentligt med kontanter.
 
 
Har googlat fram Traveller's Yarns och ska följa deras tips på bra tygbutiker här i området.
Återkommer efter det besöket!
 
//Hanna

 
 




Kommentarer
Postat av: Felicia

Wow! Himlen!!

2013-10-13 @ 10:07:09
Postat av: Emma

Hej! skulle ni kunna skriva om vart man kan köpa tyg i London också? kram :)

Svar: Ja det vill jag med. Hoppas jag tar mig dit snart igen.
makeityourown

2013-10-14 @ 16:43:31
URL: http://emmasstylee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback