We sew retro.

 
Hur många gånger har man inte stått där på loppis med ett Retromönster i handen. Speciellt de mönstren med texten Easy Sewing. Billigt å bra å nu jävlar ska man komma igång å sy tänker man. Det var precis så jag gjorde innan vi skapade makeityourown.

Men, hur bra är egentligen de där Easy-beskrivningarna?
Under Retroveckan ska jag som jag "amatörsömmerska" sy McCalls Easy Pattern.
Hur lång tid tar det från att förstå mönsterbeskrivningen till att få till en klänning som jag faktiskt vill ha på mig på jobbet?
 
Skönt att känna att syböckernas omslag har utvecklats från Kattungar till liter mer syrelaterade detaljer.
 




Kommentarer
Postat av: Fredrikapåvinden

Åh vad spännande!

2013-10-14 @ 22:40:41
URL: http://fredrikapavinden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback