Toile.

Mailar till Hanna och berättar att jag ska göra en "Mock up" på den där Kimonon som jag vill göra. För jag vågar inte klippa direkt i det svarta sidentyget från N.Y resan. Jag vill först se att min kimono modell blir bra. Då jag får snabbt mailet tillbaka att det heter inte "Mock up" det heter Toile.
 
Toile (toall)
1. transparant linne eller bommulsväv
2. ett plagg efter mönster sys upp i billigt tyg för att förändringar på passform och experiment kan göras.
 
Appropå bild 1.
Höstmörkret är här. Borde skaffa bättre syljus.
 
Appropå bild 2.
Jag måste ta i mer i måtten på ärm och framstycke för att det ska kännas som en kimono. Glad att jag gjorde en Toile först.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback