DIY bleach fabric.

Med inspiration från bloggarna Ottawa West Fashion och  Homemade mamas, bokade jag tvättstugan, införskaffade blekmedel (klorin) och köpte billiig svart gardinlängd på second hand. Sen drog jag på mig den svarta sopsäcken och började stänka det koncentrerade klorinet. Obs! Obs! för jobbig lukt att andas in. Rekommenderar att göra detta utomhus.
 
Nu ska det sys klänning av det här.
 
/e
 
 
Fler sätt att exprimentera med blekmedel:
Say Yes
Threadsmagazine
Greenie Dresses for Less
>  On my honor
> Honestlywtf
> Paula Deen
 




Kommentarer
Postat av: Nathalie

Spännande! Ska bli kul och se resultatet

2014-02-04 @ 21:22:17
Postat av: makeityourownelin

Ja tycker jag med Nathalie. I helgen ska jag göra klart den :)

2014-02-06 @ 20:36:45
URL: http://makeityourown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback