byxdressen.

Vissa syprojekt tar en eftermiddag. Andra ett halvår om man räknar från moodboard fram till ett användbart plagg. Typ som det gjorde med den här byxdressen. Mäkta nöjd blir man då också. Så bjud mig på fest nu!
 
Så sydde jag byxdressen:
Sydde en toile i påskgult lakanstyg först för att kolla hur det danska Onion symönstret egentligen såg ut. La till extra sömsmån i midjan för att få lite mer pös med skärpet. Skippade fickorna (kändes krångligt, fast jag ångrar mig lite nu). Sen kan det va bra att ha nån som kommer å kollar att rumpformen blir snygg. Sist av allt sydde jag krejstygn på alla infodringar för att få snygga osynliga sömmar.
 
Tyget är köpt från Italienska modetyger.
 
> Här visar Hanna hur du syr krejstygn (jätteenkelt)
 
 




Kommentarer
Postat av: Fredrikapåvinden

Oooh superfin! Gillar att den ser så kostymig ut men samtidigt är lite spexig. Bloggade själv idag om ett projekt som jag började med för två år sedan... Känns ju extra bra när det blir klart då.

Svar: Tack Fredrika. Ja tanken är väl att jag ska kunna ha den både till fest och vardags. Känns ju lite speciellt att ha lagt ner så mycket tid på den men det innebär ju också en massa kärlek :)
makeityourown

2014-09-23 @ 16:23:26
URL: http://fredrikapavinden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback